fredag 19 juli 2013

Projekt hemlös

I ett par nätters tid har jag sett siluetten av en katt dra som en avlöning när jag öppnat dörren.

Trodde dock att det var en av grannarnas katt men tyckte det var konstigt att de hivat ut katten och sedan åkt bort.

Nu på eftermiddagen/kvällen kom hon igen. Och inte var det då grannens katt.

Den här gick snällt fram till skålen  med mat jag satte ut utanför dörren och slukade den med hull och hår.

Hon verkar van med människor men blir rädd om man kommer för nära. Jag gissar på att hon är barnens-leksak-som-blev-tråkig och utkastad åt sitt öde.

Och av alla 44 hus i vårt område tycker jag det är lite häftigt att hon väljer just vårt, då jag gissar på att jag är den enda här som ägnat mig åt att hjälpa hemlösa/nödställda katter i flera år.

Så just nu håller jag på att mata in henne så ska hon väl förhoppningsvis gå i fällan nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar