tisdag 4 februari 2014

Lite skillnad, kan man säga

I Sverige har jag under sju års tid försökt få ett jobb. Jag har sökt så många jobb att jag har slutat räkna dem, men det borde vara ett par tusental vid det här laget. Med lite tur kanske man får ett mail tillbaka ett halvår senare att man inte fick jobbet. Som om man inte kunnat räkna ut det liksom.

Sen tänkte jag, att nu skiter jag i det här. Jag slutade söka jobb i Sverige. Det har iallafall bara varit slöseri med dyrbar tid och energi.

Så sedan en månad tillbaka började jag söka jobb i Norge. Jag har sökt nästan ett hundra jobb, med söknadsfrist februari/mars ut.

Idag ringde en Camilla och frågade om jag var i Stavanger nu. Men då jag inte är det bad hon mig höra av mig när jag är på väg dit, så skulle vi lösa det då.

Jag har fått jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar