onsdag 27 juni 2012

Akuten avklarad

Sitter här i någon form av koma efter dagens akutenbesök.

Badade barnen och såg då att Oscar var onormalt svullen i ljumsken så jag plockade ur dem ur badet och gick ner och ringde 1177. De tyckte att vi skulle komma omgående så det blev ju lite stressigt. Speciellt med tanke på att de faktiskt badade för att gå och sova sedan. De var ju så muntra och samarbetsvilliga menar jag.

Ännu stressigare blev det när jag såg att Linnéa har pillat av sig blöjan, bajsat på hallgolvet och sedan sladdat runt i det där.

In med barnen i duschen igen då innan vi kunde åka.

Väl på akuten uppförde barnen sig exemplariskt. Oscar fick tag på en penna och viftade runt med den i ansiktet på en tant som gjorde tappra försök att värja sig mot illbattingen i hopp om att få ha ögonen kvar.

Men herregud, hon var ju typ redan på akuten så jag fattar inte paniken över det liksom.

Och ev kan Oscar ha ett ljumskbråck som kanske måste opereras i framtiden.

Kom hem, slängde de små i säng och sedan käkade jag och Alexander lite Max-krubb. Och nu sitter jag här, halvdöd i soffan. Och med skit över hela hallgolvet på övervåningen.

Jag hoppas att jag inte måste upp och kissa i natt. Jag är inte så bra på att parera en "hinderbana" som nyvaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar