måndag 11 juni 2012

Ungefär så som Hanna

Jag är "nyinflyttad" till stan. Eller ja, nu har jag väl hunnit avverka en sisådär en tredjedel av mitt liv här i stan förvisso, mn det betyder inte att jag hittar bättre här för det.

Men det verkar andra människor inte förstå. Jag tror nästan att jag har en skylt på ryggen med texten "Fråga gärna mig!".

Förut haffade jämt folk mig när jag var ute och gick. Jag fick dirigera dem till olika platser och inrättningar.

Nu har de börjat använda en ny metod. Idag var det en lastbilschaufför som stannade mitt i vägen med varningsblinkers. Och när jag var på väg att köra om honom kommer han springades emot mig i full kareta med ett papper i handen och vill ha en vägbeskrivning till Scandbook som han förvisso nästan var framme vid.

På tyska.

Alltså han ville ha beskrivningen på tyska.



Jag kände mig ungefär lika hjälpsam som Försäkringskassan.

(Klicka på bilden om det inte syns)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar