måndag 10 december 2012

Fy helvete vad rädd jag blev!!

Aldrig har jag väl varit så skakis!

Var på väg till högskolan i Gävle, har en lastbil framför mig på gott avstånd.

Lastbilen virvlar upp en massa snörök samtidigt som en snöstorm kommer in.

Törs inte köra fortare än 70-80 km/h. Helt plötsligt dyker den där lastbilen upp i sikte väldigt fort.

Inser att den har fått stopp med har inga lyktor på.

Kastar mig på bromsen och tvärnitar men jag kommer bara närmare lastbilen.

Allt som rör sig i huvudet är "helvetehelvetehelvetehelvete". Har någon bil bakom mig och jag bara väntar på att jag ska åka in i lastbilen eller att någon ska köra in i mig.

Trots att jag bromsar för fullt fortsätter jag bara närmare lastbilen och jag tänker att "nu dör jag!".

Lyckas i sista sekund svänga över på andra körfältet utan att få sladd, resten minns jag knappt.

Men nu sitter jag här, alldeles jävla skakis och väntar på att Proffessor Sarnecki ska göra entre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar