fredag 10 maj 2013

Bra jobbat IOGT!

Såg reklam för ett test IOGT-NTO hade på aftonblaskan. Tydligen ett test för att se om man dricker för mycket.

Nu dricker ju inte jag öht. Inte för att jag har tagit ställning till att jag tycker alkohol är fel, utan av andra skäl. Så som att barn och alkohol, eller bilkörning och alkohol brukar inte vara en speciellt lyckad kombination. Eller att jag har haft mina skov och ätit starka värktabletter. Eller det faktum att jag får sådan vedervärdig värk i kroppen dagen efter att det helt enkelt inte är värt det.

Och nu pratar jag inte om en drägg-fylla, utan jag är sådär tråkig att jag tar inte ens ett glas öl eller en snaps på finmiddagen.

Därför blev jag ganska förvånad när IOGT´s test talar om för mig att det finns andra saker man kan fylla livet med och att om jag uppger min mailadress ska de peppa mig till ett nyktert liv.

Sedan kunde jag dela detta på Facebook eller Twitter så mina nära och kära vet om mina alkoholproblem, men att jag nu valt att vara nykter i valfritt antal månader, så mitt sociala nätverk på internet inte skulle behöva fundera varför jag tackar nej till alkohol.

Rent spontant dyker ordet "sekt" upp i min hjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar