onsdag 7 augusti 2013

Bara lotten som fattas

Kikade in på Blocket av en slump igår kväll, och ser en annons om en mer ellet mindre gratis rejäl trehjuling.

Jag vet ju att Oscar önskade sig en och jag fick svar att det var många som hört av sig men jag var först.

Åkte för att hämta den idag, men bostadsområdet har en sådan knepig numrering att jag tröttnar på att åka fel. Så jag parkerar bilen på gatan som leder in i området och går istället.

När jag sätter mig i bilen för att åka hem ser jag av en slump att jag har parkerat bredvid en anslagstavla.

Ser en bild på en gungställning och hoppar ur för att läsa. "Bortskänkes" står det, och adressen var huset bakom bilen. Testar att ringa, får svar och blir inbjuden på en titt.

Eftersom den inte var isärplockad bestämde vi oss för att höras på eftermiddagen, och på kvällen fick jag den till och med hemkörd till gården.

Så för en femtiolapp och en halvliter bensin fick jag både gungställning, en trehjuling och nöjda barn.

Sådana affärer gör jag gärna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar