lördag 12 november 2011

Ibland händer det att livet är snällt

Fick ett ryck idag att fixa till köksbordshörnan eller vad man ska kalla det för. Matsalen låter så himlans fisförnämt och jag tror jag har för mycket bondlurk i mig för att få ha en matsal.

Men jag sitter ju där så himla mycket, det är ju inte bara ett matbord utan numer även kontor och klassrum.

Iallafall, efter att ha sett Arga Snickaren hör jag den där arga Anders vråla högt att man ska avsluta ett påbörjat projekt innan man påbörjar ett annat, annars står man där som en kuckiluring och får skäll av Anders som ska komma och städa upp efter dig. Och eftersom jag inte är klar med trappen ännu hade jag väl egentligen inte tillåtelse att påbörja ett annat projekt.

Hur som haver, så här såg det ut i köksbordshörnan innan:



Så stack jag iväg till affären för att kika på de där tapeterna jag har spanat på länge men aldrig fått fingrarna ur att inhandla dem. Kommer dit och ser att det är rea på dem, 49 kr rullen, så då kanske ni förstår hur länge jag har spanat på dem eftersom de troligen är på väg att utgå ur sortimentet.

Slänger upp ett gäng rullar på bandet och åker hem. Och inser att jag glömde köpa lim. Och har sådan jäkla tur att jag har en gammal skvätt lim kvar som räckte precis precis för att få upp vårderna.

Och resultatet blev:



Dagens mest irriterande grej är dock att jag har tappat bort de matchande stolsdyneöverdragen (oj, det blev ett långt ord) som jag tvättade för hundra år sedan. Troligen har vårt husspöke varit framme igen. Han/hon/den/det brukar tycka det är skoj att gömma mina saker.

Och att jag måste jämna till lite kanter imorgon. Men det skiter jag i. Nu ska jag slappa och äta Twix. Så det så.

1 kommentar:

  1. Blev ju jättebra ju! :-)

    Beklagar även förlusten, begravningar är väl inget man gärna går på - men skönt att få ett avslut. Hoppas det gick bra iallafall!

    SvaraRadera