onsdag 2 november 2011

Sandlåda även i högre ålder

När jag var och tränade tidigare i veckan råkade jag höra två äldre damer prata med varandra. Alltså de där som ligger på 75+ nivån. Den ena damen berättade för den andra damen att hon hade sagt ifrån sig någon form av uppdrag, fick det till någon föreningsaktivitet, då hon blev så illa behandlad av andra styrelsemedlemmar (?).

So far so good.

Men så fortsatte hon att berätta:

Dam 1: Ja, så skickade jag ett vykort till Bosse och Inger, där jag hade skrivit att om de dog före mig skulle jag inte komma på deras begravning!

Dam 2: Ja men det är ju helt rätt!

Dam 1: Ja och så förstår du, ett par dagar senare fick jag tillbaka ett sådant hemskt kort! Bosse hade lämnat ett vykort i min brevlåda där han hade skrivit att han brydde sig inte alls om att jag inte skulle komma på hans begravning och att han inte skulle komma på min heller. Har du hört så hemskt?!?!

Därför förstår jag ju nu att det kommer bli helt legitimt för mig och M att slåss om den sista Warantabletten innan pensionsutbetalningen när vi blir gamla.

1 kommentar: