tisdag 10 januari 2012

Varmt mat, varm läxa, synden straffar sig själv

Alexander sprang runt lite nakenfis här på kvällen, och i samband med att jag skulle värma på lite mat åt honom, fick han order om att slänga på sig ett par brallor då jag inte vill ha några nakenfisar vid bordet.

Men det sket han i och satte sig och åt iallafall.

Efter två sekunder hör jag världens illvrål och jag får en skrikutskällning varför jag hade värmt maten?!?!?!?!

Fattade inte jag att det gör ont när man tappar köttfärssås på snoppen?!?!?!?!?!

*Eh-hrmmm*

Räknas jag som en dålig förälder för att jag inte kunde hålla mig för skratt då?

Eller är det sådana här gånger man får hoppa fram bakom gardinen och vråla "vad var det jag saaaaa?" lite sådär hånfullt-ha-ha-du-skulle-ha-lyssnat-på-mig-vis?

Nu gjorde väl jag typ bara det första alternativet, undrade mer tills nästa gång han gör tvärtemot vad han blivit tillsagd. Kan vara bra att veta hur man ska agera liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar