tisdag 7 februari 2012

Camping på toa

Inte nog med att det blev ett långdraget besök, lite sådär halvdyrt och kattan blev ett öga fattigare...



... så har hon skrämt slag på barnen.

Ögat var tydligen "helt demolerat" för att citera veterinären, så det fanns bara två val att göra.

Och som pricken över i:et ska jag d r a ur en kompress ut ur ögat om tre dagar, då den fungerar som ett dränage. Då fick jag veta att det blir ett hål där, och där ska jag peta in penicillinsalva.

Kände rysningar och ett sting av illamående när jag fick denna information. Mycket äckel har jag gjort för djuren, men någonstans här känner jag att jag mycket möjligt har min gräns för vad jag klarar av.

2 kommentarer:

  1. Stackarn! Tänk så mycket man gör för de små liven, själv trodde jag hjärtat skulle stanna när min Torkel fick ett krampanfall häromdagen... Han mår bra nu, men då var det läskigt!

    SvaraRadera
  2. men aj aj aj! fy... hoppas hon mår så bra hon kan :-(

    SvaraRadera