onsdag 29 februari 2012

Precis som i en hollywood-film

I morse när vi vaknade och kom ner såg jag att en av kaninerna låg lite konstigt ute i hagen och den andra satt bredvid och buffade på den.

Går ut för att se vad som har hänt och ser då att den är död. Och den överlevande kaninen sitter bredvid och buffar och tvättar sin döde kompis om vart annat.

Serverade barnen lite frukost och gjorde mig själv klar och letade reda på en kartong, och under tiden som gick från att jag gjorde upptäckten tills jag tog hand om kroppen vek inte överlevaren från sin kompis sida i en sekund.

Det var det sorgligaste jag sett på länge.

Så nu har vi en ensam ledsen kanin som letar efter nytt sällskap. Men det verkar ju inte vara det lättaste att hitta en kompis direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar