fredag 27 april 2012

Nya kunskaper x 2

Idag kom antagningsbeskedet inför sommarkurserna och jag kom in på mitt förstahandsval, och det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Så i sommar kommer jag sitta i Sundsvall och lära mig svabba fram fingeravtryck och sådant.



Och på tal om att lämna fingeravtryck, så var sväris och M´s moster hit idag och firade Oscar som blir hela två år imorgon.

Det var bara det att han var lite trött och hängig, och att jag inte såg varningsklockorna ringa när han vägrade att äta fika med oss förstår jag inte.

För efter att besöket hade åkt hem gick han och vilade en stund för att sedan ropa på oss, och...

TADAAAA!

Hela sängen var nerspydd.

Och sedan eftermiddagen har tvättberget ökat markant kan man väl säga. Så har också Oscars ordförråd. Den nya ordet för dagen är "kräck".

Jag hoppas att vi slipper ordet "diarre" denna gång dock. Man kan ju inte lära sig hur mycket som helst på en gång liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar