torsdag 24 maj 2012

Säterdalen

I morse var det så fint väder, så vi impulsade och tog ledig åt barnen, gjorde oss klara och åkte till Säterdalen, som inte helt oväntat ligger i Säter.

Har inte satt min fot i Säter sedan jag gick där i skolan för en si så där 15 år sedan, men jag hittade dit endå, kors i taket.



Först gick vi till höger och gick mot fäboden de har där.





Vid fäboden kan man ta sig en liten fika om man vill det.



Där hälsade vi bland annat på lamm. Den där vita var skitcool. Hon försökte rymma hela tiden.



Höns hade de.



Och små söta grisar som luktade apa.



Här står rymmargeten, vad jag inte vet då när jag tar bilden är att hon har gjort upp med sin kompis att rymma när vi öppnar grinden och går ut.

Då kan man tänka sig att hon vrålade på sin kompis att nu tacklar vi barnvagnen och drar. Jösses vad starka och snabba de där små luringarna är. Fast vi fick in dem tillslut, utan personalhjälp.



Sedan gick vi tillbaka till den gigantiska lekparken de har där och släppte loss kidsen.
















Det var så lugnt och tyst där nere i dalen. Det enda man hörde var den porlande bäcken/ån och fåglarnas kvitter och glada barn.

Hit kommer vi garanterat att åka igen, det är så fint där nere och barnen hade jätteskoj och härjade som aldrig förr.

Inget inträde är det heller och jag tror att den stora cafeterian/restaurangen hade bra priser. Köpte förvisso bara en kaffe för 15 kr, och det är då bra mycket billigare än vad det är på ett café här i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar