tisdag 1 maj 2012

Jag har fått ett liv :D

Med bilen kom även ett socialt fungerande liv :D

Idag var jag och Alexander till Borlänge för att leta dörrlås. Vi hittade inget sådant men vi hittade roliga saker att pimpa Åket med iallafall, så nu ser den lite trevligare ut på insidan.

Innan Borlängetrippen avslutades for vi förbi mormor och tog en fika. Har inte varit där och hälsat på på snart två år. För det har varit så jäkla krångligt att ta sig dit med buss.

Hem och pimpade Åket, letade rätt på en bilstol åt Oscar på Blocket som jag åkte och hämtade. Då skulle jag och killen som sålde den testa om den gick att montera i bilen, och jag kan konstatera att jag hade nog tur som överlevde 80-talet.

Vi kollade i instruktionsboken hur man skulle montera en bilstol i bilen som är från -85. Det gav oss skaplig huvudbry.

För anno 1985 pallade man upp kidsen på en dubbelvikt filt istället för bilstol, och de allra minsta la man i en korg eller i vagninsatsen. Sedan skulle man helst spänna fast korgen med bältet "så att den inte åkte ner i golvet om man måste bromsa".

Vi stog där och grubblade lite och vi kunde faktiskt inte minnas att någon av oss har åkt i något som motsvarar dagens bilstolar/skydd som små. Det känns ju lite småsäkert att lite på ödet liksom.

Väl hemma, parkerad i den snea parkeringsrutan Alexander har ritat på garageuppfarten åt mig, kan jag konstatera att det är fan dyrt att ha rolig. Jävlar vad jag har kört det senaste dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar