fredag 14 oktober 2011

Lilla farmor

Imorgon var det tänkt att jag, lillasyster och lillebror skulle åka och hälsa på våran farmor som blivit lite gammal och krasslig.

Men döm till vår förvåning när vi idag får veta att hon ligger på vak och är inte längre vid medvetande.

Så vi beslutade att åka dit redan nu på kvällen ifall det skulle vara för sent imorgon.

Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig att få se, men det var riktigt jobbigt att gå in i hennes rum, och se det som är kvar av henne. En utmärglad liten avmagrad tantkropp som bokstavligt talat inte var mer än skinn och ben.

Fast jag är glad att vi åkte dit iallafall, även om det var jobbigt att se. När vi skulle åka och sa hejdå så tror jag hon försökte säga något, men det framkommer mer som stönanden då hon inte längre orkar prata. Så även om hon sov under hela vårt besök tror jag ändå hon kände att vi var där.



Alexander och farmor, så som jag minns henne, för några år sedan.

1 kommentar:

  1. Men så tråkigt! Det är inte roligt o se någon så annorlunda. Vilken tur ni hunnit fått träffats igen, nog tror jag att hon var medveten om erat besök. Kram!

    SvaraRadera