måndag 31 oktober 2011

Lurad av Svensk Fondanalys

För ungefär en och en halv månad sedan var jag ner på stan i några ärenden, och blev påhoppad av en kille som sålde fonder åt Svensk Fondanalys. Och han försökte kränga på mig detta också.

Hela konceptet gick ut på att de pengar som man får från staten i det där orangea kuvertet skulle de ta hand om istället och tjäna pengar på det, och som tack för det skulle jag få 10% avkastning från svensk fondanalys.

Det lät ju jättebra, men av erfarenhet har jag ju märkt att sådana där säljare som hoppar på en på gatan brukar ju alltid dölja en massa krusiduller, så jag frågade rakt ut "vad är hållhaken? Vad kommer detta att kosta mig?" Ingenting var svaret.

Så jag skrev på.

Idag kom brevbäraren och jag kan säga att jag blev skapligt förbannad när jag öppnar ett kuvert ifrån Svenska Fondanalys med en faktura på 1295 kr för att jag har "köpt rådgivning" av dem.

Ringde upp deras kundtjänst och det gick absolut inte att häva detta, utan jag fick då göra en reklamation via mail, vilket jag har gjort. Och de flyttade så snällt fram faktura datumet då denna skulle vara betald inom två dagar.

Sedan googlade jag lite grann. Jag verkar vara långt ifrån ensam om att ha blivit lurad av dem.

Så nu ska man behöva hålla på att tjafsa med de här idioterna också, som om man inte hade vettigare saker att lägga tiden på.



Bajsnödigt muppföretag.

2 kommentarer:

  1. men om sånna där viktiga saker kan man ju inte skriva på stan. håller tummarna att det löser sig iaf!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har blivit lurad på exakt samma sätt av Svensk fondanalys AB. Har bestridit fakturan via mail och fått till svar att det bara är att betala. Vilket jag INTE tänker göra. Har gjort en polisanmälan och en anmälan till konsumentverket.Hur har du gjort? Om alla som blivit lurade anmäler kanske vi kan få rätt och slippa betala. Du kan maila mig på goransson_emelie@hotmail.com om du vill. /Emelie

    SvaraRadera