fredag 16 december 2011

Följetongen Svensk Fondanalys

Som jag skrev tidigare blev jag ju lurad av de där fulingarna på Svensk Fondanalys, vilket fick mig att gå i taket.

Jag mailade till Visma, ett inkassobolag (?) som sköter deras fakturor och bestred fakturan, men från dem hörde man inte ett jota.

Jag mailade ju också Svensk Fondanalys en gång med en vanlig reklamation, men den svarade de inte på alls. Trots att de rekommenderade mig att göra det i telefonsamtalet jag hade med dem.

Sedan mailade jag igen, och den gången var jag inte lika snäll. Jag skrev bland annat att det räckte med att göra en snabb googling för att se att de ägnar sig åt lurendrejeri och att jag skulle göra en polisanmälan.

Då fick de eld i baken för helt plötsligt var bluffakturan de skickat mig makulerad flera dagar innan jag ens fått fakturan i brevlådan och ringt och klagat. Det var ju lite lustigt tycker jag.

Jag mailade ju även Konsumentombudsmannen och Premiepensionsmyndigheten, och den förstnämnda kunde inte göra så mycket rent konkret vid det tillfället men ville gärna diskutera saken vidare internt då de tyckte att Svensk Fondanalys körde med en onekligen förbannat ful metod.

PPM hade också en väldigt intressant sak att säga, för jag blev ju lite nervös att SF hade snillat bort mina pensionspengar.

För SF sa ju att de skulle förvalta mina pensionspengar, att jag godkände att de blev placerade hos dem. PPM säger att det är inte möjligt överhuvudtaget. Den enda som kan placera sina pengar är en själv, för för att kunna göra det måste man ha en personlig kod, och den kan ju knappast SF få tag på om man inte ger dem den. Även PPM skulle diskutera saken vidare då de ansåg även de att SF höll på med fulsaker.

Så där fick de fula giriga grisarna på nöten och jag dansar segerdansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar