onsdag 28 december 2011

Och vissa får väl brinna i helvetet

Var på möte på Soc igår angående anmälan.

Det var väldigt lätt att räkna ut vem som låg bakom anmälan. Alexander var hemma hos en klasskompis vid tiden för när anmälan gjordes. När jag kom och hämtade honom påpekade mamman att han hade klagat på att han hade ont i snoppen.

Förklarade för mamman att vi var medvetna om det och hade kontaktat vårdcentralen då vi misstänkte urinvägsinfektion.

Mamman drog dock slutsatsen att M är pedofil. Ja inte rätt ut, att de orden användes, men läste man mellan raderna så kunde man väl ana att det var det som skulle komma fram.

Tack och lov så drog Soc slutsatsen att det inte ligger någon sanning i det, men skadan är väl redan skedd och inte möjlig att reparera.

Jag skulle ju aldrig hålla tyst själv om jag misstänkte att någon var pedofil, och jag skulle ju aldrig låta barnen få åka hem till den familjen. Så varför skulle jag då räkna med att denna mamma gör det?

Vet dock inte hur jag ska förklara för Alexander varför han blir "utfryst" i klassen för att O´s mamma har sjuk fantasi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar