måndag 19 december 2011

Intensivt

Sitter här med det senaste Dexter-avsnittet och tänker titta på det ikväll, oavsett hur många rara barn som tänker vara vakna.

För nu kräver jag min egen mamma-tid. Jag tycker att jag förtjänar det efter det senaste dygnet.



Jag och Alexander åkte ner till stan för det skulle vara något pysselgrejs på bibblan, och jag hade tänkt att vi kunde ta en fika innan.

Om det inte hade varit för att det visade sig att i denna stad har vi öppettider á la byhåla och inget öppnade förräns tolv. Så vi gick väl och drällde runt.



Tills vi hittade ett kafé som släppte in oss tidigare. Tack för det.



Pyssel på bibblan var uppskattat hos den lilla herrn. Jag märkte att det var uppskattat av andra föräldrar också. De gjorde pysslet åt sina barn och bestämde hur det skulle se ut.

Luktade julklapp lång väg, men de kanske inte ville ge faster lilla Ellen´s kladd?

Sen idag har barnen varit totalt omöjliga. Den älsta tjatade om att vi skulle spela Finns i Sjön, och när han var förbjuden att nämna den där kortlekspölen en gång till kom tjatet i teckningsform.



Den minsta bara skrek och var arg och herr mittemellan gjorde sitt bästa att köra på katten med bilen.

Någon gång på eftermiddagen var jag rejält slut och gömde mig på toa med en bok, men det gick ju sådär. Är det inte barnen som river i handtaget blev jag ivägjagad till affären. Jag hade nämligen bestämt mig för att göra julgodis.



Och julgodis blev det, frågan är väl om det finns något kvar till julafton. När jag hade städat ihop allt i köket kommer M som en abstinent tjack-pundare och väser "vart är knäcken!?", sedan har jag hört att det har prasslat lite väl mycket i den efter det.

Och nu ska jag ta datorn med mig i sängen och gud nåde den som stör. Och marsipan-godisarna har jag gömt. Och jag tänker inte säga vart.

1 kommentar: