fredag 3 juni 2011

Falu kalaset

Redan igår lovade jag Alexander att vi skulle åka ner till stan och åka lite karusell och så.

Och den lilla stackaren har suttit inne och väntat på att jag skulle komma hem hela dagen bara för att vi skulle hitta på detta som han längtat så efter. Men dessvärre drog ju mitt läkarbesök ut på tiden rejält så det kändes i mammahjärtat.



Så det blev sent ner till stan, och här hittade han lite pinnar att leka med vid bussen.



Väl nere på stan drogs det till karusellerna direkt. Men först skulle det gås runt lite här och var och tillslut så bestämde han sig för att åka någon sorts coca-colamugg.

Kan säga att ögonen lyste i ansiktet på ungen.

Efter det så träffade vi på Zara och gänget, och han och Oliver skulle få åka en karusell tillsammans innan vi for hem med kvällens sista buss.



Men jag tror de möjligen var lite trötta och uppspelta båda två, för här blev de nästan osams om åt vilket håll de skulle snurra coca-colamuggen de valde att åka.

Förutom karusellerna var det väl samma gamla marknadskrafs till överpriser som vanligt, och jag insåg också att Alexander inte kan brås på mig.

Jag frågade ungen om han ville ha godis, men det ville han inte. Jag sa att han kunde få välja precis vilket han ville, men han sa bestämt nej, trots att jag påpekade flera gånger att han fick faktiskt köpa om han verkligen ville.

Han har verkligen inte gått i sin mammas fotspår om jag säger så.



Själv har jag ju redan glufsat i mig 45% av det jag köpte åt mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar