onsdag 22 juni 2011

Fördel med att bo i lägenhet del 6



En fördel med att bo i lägenhet är att inte småpippisana kommer och äter upp dina gräsfrön som du förväntade dig att det skulle bli gräs av.

När de dessutom har ringt hit hela släkten fick jag nog och kastade ut Skorpan på gräsmattan som fågelskrämma. Men han har visst blivit en mes som krälade tillbaka till den altan han kom ifrån.



Sedan så åkte jag på att rensa fram lite buskar.



Ibland så känner man för att gråta en tår eller två när man ser vad som måste fixas här hemma. Sådant som en gång i tiden var vaktmästarens jobb.



Och medans jag röjde baksidan började M och sväris gubbe fixa garaget och den knöliga gången på framsidan.



Det är för övrigt väldigt lätt att hitta hit. Leta bara efter gatans skamfläck. Det syns verkligen vem som inte målat om sitt hus, eller?



Slutligen stoppades skitgrisarna i badet och jag memorerade i min kalender att vi skulle göra ett nytt försök att komma ihåg att åka till BVC med Linnéa idag istället, eftersom jag helt glömde bort det igår.

2 kommentarer:

  1. Haha!! han har hockyfrilla, lille Oscar! vad söta dom är!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Skamfläcken! Ja, det är inte lätt - känner igen det där, vi har nog skamfläcken i vårat "område" härpå landet. Trädgården ser FAN ut och huset behövs göras något åt med både färg och vissa paneler. Staketet är snett o vint. Ladugården fallfärdig nästintill ;-) Mycket av detta är totalt onödigt att börja med innan vi gjort storrycket med dränering och utbyggnad av hus o fått upp nytt garage.

    Var glad att ni har liten tomt!!

    SvaraRadera