lördag 18 juni 2011

Städning

Idag har min stora älskling åkt hem till min mormor för att sova kvar där, då de ska ut på äventyr imorgon.

Så då passade vi på att röja gården lite.



Först ut var att skära ner den gigantiska rabarbern.



Då såg jag även vad min kära hund har sysselsatt sig med när hon gömt sig där bakom.



Sedan rök den murkna fula rhorodendronen.



Och där rhododendronen stog ska det sedan placeras en sådan här sandlåda jag beställt åt barnen.



En fin hög jag omsorgsfullt sparat åt M.



Sedan gick jag loss på denna-vad-den-nu-heter. Inte för att vi inte gillar den utan för att den tar på tok för mycket plats.



Sedan började de små skrika så det blev inget mer rotdragande idag. Fast jag sörjer inte. Hela rotmockafjongen var full i både insekter så väl som ägg.



Och rhododendron jäkeln hämnades genom att inte vilja lossna. Så här ska det smidas mordplaner under natten.



Men jag fick iallafall lite blommor i en vas från trädgårdsavfallet. Alltid nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar