lördag 11 juni 2011

Vilken panik

Jag tog mig min första runda med doggen i morse, och på väg tillbaka hem igen går man på en längre gång och cykelväg.

Så kommer det en mindre sportigare bil och kör i full kareta mot oss på cykelvägen, tvärnitar lite snitsigt och ut ur bilen flyger en man och frågar "Har du sett en äldre kvinna med vitt hår som går och pratar för sig själv?".

Alltså har någon boende från äldreboendet ett stenkast bort rymt. Han skulle gå in och ge henne sin medicin och då var tantan puts väck.

Nu är detta inte första gången jag får frågan rörande förrymmda gamlingar. En annan gång för längesedan blev jag stoppad av polisen med en likadan fråga. Fast då hade en gubbe smitit från lasarettet mitt i vintern utan ordentliga kläder.

Herregud, vad fan tror folk egentligen? Inte nog med att de tror att jag är en levande kartbok, nu ska jag hålla koll på gamlingar också.

Förstår de liksom inte att jag är både tankspridd och halvt dement själv som det är redan utan att jag måste ha fler uppgifter att komma ihåg?

Så hur vore det om var och en höll koll på sitt eget, så ska jag själv fortsätta vara stolt över att jag inte har glömt mina barn vid busshållsplatsen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar