onsdag 1 juni 2011

Surfitta

Japp, jag har kännt mig som en riktig irriterad surfitta idag. Jag kände att allt jag ville göra var att gå in och duscha, för jag kände mig skitig och svettig och allmänt äcklig.

Alexander har bara tjatat och varit allmänt uppkäftig och på sitt säga-emot humör, och Oscar har bara varit allmänt kinkig och skrikig för minsta lilla.

Så inombords kände jag att jag var på ett sådant där "Aaaaaah-lämna-mig-ifred"-humör.

Men så kom jag äntligen in i duschen och kunde sätta på mig ansiktet, sedan drog jag ner till stan och gjorde det jag gör bäst. Blåser pengar. Men lilla bebis behöver ju lite mer kläder.

Ännu muntrare blev jag när jag upptäckte all denna rea som var på stan.





Så det blev ett och ett annat. Och när jag kom hem räknade jag priset på prislapparna och jämförde det med kvittona. En si sådär 600 riksdaler har jag sparat in på.

Då försvann surfittan ganska så snabbt.

1 kommentar: