tisdag 28 juni 2011

Man blir iallafall brun

Jag åkte på uppgiften att bli målarmästare i detta garage/hus projekt.



Så igår stog jag och skrapade färg på husfasaden och målade garage.



Och idag gick vi upp tidigt i ottan och jag och Oscar var ute tidigt på morgonen och fortsatte måla både fasaden och garaget.



Och nu är första delen av huset klart.



Och garaget är så gott som klart det också, bara den fula dörren som ska fixas till.

Jag fyllde också upp poolen i morse så vattnet skulle hinna bli varmt till eftermiddagen. Så hela dagen har jag haft Alexander + något extra barn från gatan som sprungit och tjatat hela dagen om de får bada.

Dessutom så passade Alexander på att bjuda in en si så där 15 barn till badparty på eftermiddagen. Att det sedan får plats max tre barn i den verkade inte bekomma honom. Eller så har han väl bara taskigt ögonmått eller är lite halvblind eller nåt.





Iallafall så var det lyckliga barn som plaskade runt i poolen på eftermiddagen.

Själv tänkte jag avancera till duschen strax. Kan behövas när man är så duktig och doppar den långa hästsvansen i Falu rödfärgsburken.

1 kommentar: