torsdag 27 januari 2011

Den där om vargen...

Jag satt och tänkte lite på detta med hur barn värderar olika saker, och vad man blir ledsen över.

Alexander kan bryta ihop totalt av sådana småsaker som att han tappar en lego-grej i golvet, att maten är för lite kryddad eller att en tröja sitter oskönt. Men dessa ting är lätt åtgärdade. Bygg ihop legot igen, krydda maten och byt tröja så är katastrofen ett minne blott.

Själv skulle jag bryta ihop om jag hamnade i en situation där jag hamnade på gatan, någon anhörig eller husdjur avlider eller att jag förlorar mitt jobb.

Därför är det svårt att veta, som idag, om det har hänt något allvarligt eller om det bara är en struntsak som hänt. Men idag så hör jag Alexander vråla helt hysteriskt från övervåningen "NEEEEEEEJ han har dött!!". Så med hjärtat i halsgropen släppte jag allt och sprang upp för att se vad som hänt.



Idag var det bara lilla fredskallan som behövde ha sig en redig sup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar