tisdag 25 januari 2011

Det bor en sadist i oss alla.

Jag har noterat att det ofta är gul snö vid vår brevlåda ute vid vägen. Och den gula snön kommer inte från våran hund.

Och om jag inte missminner mig så har jag vid något tillfälle skrivit att jag är väldigt allergisk emot trädgårdstomtar. De hamnar i samma kategori som clownen i Stephen King´s Det. De är liksom inte att lita på.



Och tänk så förvånad jag blev när denne lille krabat tittade fram i snön på vår baksida. Man kan riktigt se hur han spanar efter ett lämpligt hem att sätta eld på med sin lykta. Man kan se det på hans onda ögon.

Så hur hänger gul snö och trädgårdstomtar ihop då kan man ju undra? Jo, jag tänkte såhär; att hundar pissar på brevlådor brukar inte folk bry sig så mycket om. Men tänk vad pinsamt de skulle tycka det var om deras hund pissade på en trädgårdstomte som bara råkade stå bredvid brevlådan.

Skulle jag sätta upp en clown som liknar han i Det, som skulle verka i avskräckande syfte, finns också risken att Alexander blir utan vänner. Men en ful liten trädgårdstomte väcker ju inga misstankar hos de flesta...



Så då kan jag sitta i köksfönstret och fnissa lite elakt åt nervösa hundägare som försöker skynda sig förbi fort som fan för att inte bli avslöjade, och förhoppningsvis blir den gula snön ett minne blott. Och en lömsk liten tomte kan jag gott och väl offra för ändamålet. Och så slog jag två flugor (onda ting) i en smäll.

Har du något du törs erkänna?

1 kommentar:

  1. Du får gärna skänka den där till mig när våren kommer, jag kan diska den själv ;) Den skulle passa ypperligt vid mina postlådor med ;) Känn dig ut-tittad liksom!

    SvaraRadera