måndag 31 januari 2011

Vi försov oss idag.

I natt vaknade jag av att någon puffade på mig. Lite yrvaket undrar jag vad det är frågan om "vart är ficklampan?!" har jag någon väser.

Och vad var det nu frågan om då? Jodå, det var svart. Svart. Svart. Svart. Såväl inne så som ute, så min idé om att man kanske skulle kolla proppskåpet först innan man ringde 112 gick i stöpet.

Och upp for vi, och klockan var väl en 1:30, och där står vi och letar ficklampa lite sådär spontant. M gick runt och muttrade att hade ficklampshelvetet blivit en leksaksjävel så var det en unge som skulle bli utan sitt förbannade lördagsgodiset i evigheter. Ungefär. För vi hittade ingen ficklampa.

Sedan gav jag upp och kröp ner i sängen igen. Det var så mörkt att jag är glad att jag kröp ner i min säng och inte tog fel och hamnade i grannens.

Men alldeles innan jag somnade så kom strömmen tillbaka igen, tack och lov. Då fick jag istället ligga och lyssna på ett element som tjöt. Akvariepumpen började harkla sig och ha sig, eftersom att den får spunk vid avstängning. Men kattskrället hade iallafall slutat skrika när strömmen kom tillbaka.

1 kommentar:

  1. vår ficklampa försvann också efter att brollan, elias och mamma vart här! jag hittade den i går, mellan frysen och och ett skåp! haha!

    SvaraRadera