söndag 16 januari 2011

Statusuppdatering.

Nu sitter jag på golvet i lägenheten och skriver. Aj aj i ryggen. Borde dessutom sätta fart att städa ur skiten. Men Telia har haft stora problem att koppla in nätet i huset, så nu är nya budet att det ska vara inkopplat den 24 januari. Hoppas att det går vägen denna gång då.

Flytten flöt väl på ganska smidigt, på fyra timmar var lägenheten tömd och huset knökat med kartonger så man nästan tappade bort barnen bland alla rasmassor. Och på tre dagar var allt uppackat på sin plats, i princip. Sedan så kan vi ju tala tyst om all skit som är utslängd i garaget. Men det som inte syns, det finns inte resonerar jag i detta fall ;) Och något ska väl M få ägna sin semester åt...

Vi fick dock sova i vardagsrummet de tre första nätterna, för våg madrass gick inte att få upp på övervåningen. Så vi var tvugna att "såga sönder" ena sidan vid trappen, där det sitter som "balkar". Riva upp madrasshelvetet och sedan sätta tillbaka balkarna igen. Så nu sover vi gott på övervåningen alla fyra.

Men vi fick slita och vi fick dra. Jag tror banne mig vi frustade och pustade på värre än vad vargen gjorde när han skulle blåsa sönder grisarnas hus. Och så vart vi så arga på sängjäkeln att vi nästan vart osams själva ;D

Alexander har hittat flera kompisar där ute, kan vara ute och leka på egen hand på ett helt annat sätt än vad han kunde i lägenheten. Oscar har rännt iväg och nu kryper han för fulla muggar och hittar på en massa jäkelskap. Att bada i hundens vattenskål är en favorit. Tack och lov så står kattlådorna och kattmaten i källaren, så de kommer han då åtminstånde inte åt. Jag vill inte att han ska få smma barndomsminnen som jag själv hade. Jag kan nämligen fortfarande känna smaken av torrfoder i munnen ;)

Att ha varit utan internet såhär länge har kännts både tråkigt och befriande på samma gång. Man känner sig lite informations-kontakt-handikappad, men samtidigt har jag fått en jäkla massa gjort, vilket måste betyda att man sitter vid datorn mer än vad man tror.

Så vad har hänt mer? Tja, Pricken vart påflugen och biten av en annan hund. Blir väl så när man inte orkar bemöda sig att koppla upp hundar utan pli. Ägaren var så jävla nonchalant att hon bara tog hunden och gick. Frågade inte hur det gick eller lämnade kontaktuppgifter. Så det gjorde jag en polisanmälan på.

Och altantaket höll på att rasa in också. Så första mötet med ena grannen var "tjena, vi är din nya granne, kan jag få låna din stege". Mycket trevlig presentation med andra ord. Sedan fick M stå och dra ner trehundra kontainrar snö från taket.

Tänkte visa lite foton sedan bara nätet blir inkopplat. Speciellt sugna tror jag nog att ni är att se vårt sk Hotell Hilton. Dvs gästrummet. Det ör så vackert inrett att alla inredningsbloggare kommer att vallfärda dit och gråta av avund.

Nu ska jag ta och fortsätta att städa. Har mycket att göra och Alexander ska iväg en sväng på eftermiddagen. Han ska på julgransplundring. Dock var han först mycket ledsen åt det. Han trodde först att jag skickade iväg honom för att han skulle få städa upp efter andra ;D Men när jag sedan förklarade vad det innebar blev det väl andra miner.

Dessutom så är jag hungrig.

Ha det så bra så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar