fredag 28 januari 2011

Som gammal tant blir jag shabby chic.

Jag och Alexander låg i sovrummet och diskuterade lite när han försökte väcka liv i mig. På något vänster kom vi in på det här med ålder, och han konstaterade att han älskade mig trots att jag är så gammal som jag faktiskt är idag. Jo man tackar ja...

Sedan så undrade han vad som skulle hända med mitt hår när jag blev gammal, så jag sa bara det att om jag inte klipper av mig håret byter det bara färg till vitt när man blir gammal.

Han fnular lite på svaret och sedan säger han, "ja men då måste väl du tycka om din nya hårfärg när du blir gammal, för du gör ju allting vitt här hemma".

Men eftersom jag är väldigt synsk när det passar kan jag spå att vitt kommer vara jäkligt ute när jag blir gammal. Shabby chic i all ära, men det får faktiskt finnas gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar