måndag 24 januari 2011

Vi har en diskmaskin...

Igår åkte jag och Alexander till Borlänge och köpte lite nya guppysar till hans akvarium. Jag hittade en annons där en familj sålde en massa yngel till ett bra pris. Och jag hade ju lovat att han skulle få nya efter flytten.

Så när vi kom dit bestämde Alexander att han skulle ha 20 st och 20 st fiskades upp och skulle betalas. Då hade de ingen växel och jag hade bara jämna hundralappar, så då blev det ännu mer fiskande. Så vi hade nästan 40 st med oss hem. Dumt kan tyckas då detta betyder att vi snart måste ha en större burk.

Så när mamman i familjen stog i köket och packade in påsarna i tidningspapper kommer Schyssta klubben och säger "vet du, vi har faktiskt en diskmaskin hemma", efter att ha inspekterat deras diskberg en stund. Ungefär som att påpeka att de hade det jäkligt skitigt hemma och vi har den där putsade rena diskbänken.



Så här kan det också se ut trots att man har en diskmaskin. Man kan tro att den förefaller att vara ett skrytbygge.

1 kommentar:

  1. Svar:
    Nja..är faktiskt otroligt tveksam mot bärsjalar, ser alldeles för krångligt ut att sätta ihop själv och att barnet sitter tryggt och grejer så jag kör med det andra istället :)
    MEn tack för tipset iaf ^^

    SvaraRadera