måndag 24 januari 2011

När man inget internet har...

... då åker man till City Gross UTAN barn och handlar en färgburk för 119 kr. Sedan åker man hem och letar fram några lämpliga offer som kan må bra av att få byta färg.

Väl hemma, förbereder allt, barnen sover och man ska få sätta igång att måla ENSAM. Lovely.

Man öppnar burken och ser att FEL kulör visar sin nuna och med sura trotsiga steg går man upp från källaren och kollar på en repris av Scrubs istället.

Så dagen efter släpar man med sig båda barnen till City Gross igen och byter ut buken till rätt kulör. En tjatar efter allsköns leksaker. Den andre är bara sur.

Sedan åker man hem igen, väntar tills det ska bli kväll, hoppas att barnen somnar tidigt och går åter igen ner i källaren för att upprepa proceduren. Den gången tog jag med mig en stor chokladkaka ner också så jag kunde tröstäta ifall det skulle bli fel igen.

I mitt fall så började jag med en ful fönsterbräda och en sliten pidestal.





Sedan så ser det lite trevligare ut.



3 kommentarer:

  1. Åh så snyggt! Det är dax för mig också att köpa färg snart =)

    SvaraRadera
  2. jäkel vad snyggt det blev!
    jag skulle gärna visa mina kreationer men katten har ätit upp dator sladden till telefonen..

    SvaraRadera
  3. Supertjusigt hörru! :) Blir det nåt mer målat nu när internet infunnit sig igen?? ;)

    SvaraRadera