onsdag 26 januari 2011

Jag måste bli bättre...

... på att förstå och uppmärksamma saker. Bli lite mer lyhörd för saker jag inte förstår. Försöka ta mig ur gamla invanda mönster och tankar.

Det är en sak jag inte förstår här hemma. Trots att det sker varenda dag. Ibland flera gånger per dag. Alltid på samma plats.



För varendaste dag snubblar jag på Alexanders klädhög som ligger kastad mitt på hallgolvet på övervåningen. Jag har klagat på detta, men trots det så upprepas detta varenda dag endå.

Jag kan inte förstå varför, men det måste ju ha någon viktig betydelse, eller? Jag har inte fått någon förklaring till denna märkliga sed. Kanske är det bara en ny modefluga som jag är för gammal för att förstå?

Men då den hela tiden upprepas vill inte jag vara sämre, utan tar till mig av detta och försöker vara lyhörd, trots att jag ännu inte riktigt förstår. Men det är väl kanske så man växer som människa? Att lära sig nya saker menar jag?



Weehoo! Mummy is home!

2 kommentarer:

  1. hahahaha! Det var ungefär så jag tänkte göra på jobbet på fredag ;)

    SvaraRadera