onsdag 1 december 2010

Inget vidare värst.

Var ner och sa upp lägenheten i måndags. Kändes lite konstigt och overkligt faktiskt. Har nog fortfarande inte fattat riktigt att vi ska flytta. Fast det är väl mer för att det inte är någon "rolig" flytt. Eller jo, det ska såklart bli roligt att få större och bättre såklart.

Men jag tänkte mer på att när man flyttar i vanliga fall, så är det ju för att man är så less på den bostaden man redan har, så då ser man ju fram emot flytten på ett annat sätt. Men jag vantrivs ju inte här. Och jag hade ju tänkt störa det där sura paret vägg i vägg bra många år till, det enda problemet vi hade var väl då att lösa plats åt våra framtida 14 barn som ska springa runt och störa dem bara.

Så igår så vaknade jag med världens halsont, tog det lugnt på morgonen, hämtade på dagis och röjde lite saker ut ur vårt sovrum. Hann få upp tre tapetvårder, sedan åkte proppen ur.

All energi åkte ur och jag kunde knappt gå. Ont som fasiken i kroppen var det bara att krypa ihop under en sten och inse att jag hade feber och då har förvärvat rätten att tycka-synd-om-mig-själv-ni-ska-passa-upp-på-mig-och-vara-snälla.

Så igår gjorde jag sådant där man kanske inte får göra, men inget man delar med sig av till VC. Men jag hittade en burk med "roliga piller" som jag fick en annan gång som jag petade i mig och lekte lite häxdoktor.

För jag vet precis hur det kommer att bli. Så som det blir varenda gång. Förkylningen sätter sig i bröstet och river sönder, jag kommer knappt kunna röra på mig för jag kommer hosta ihjäl mig vid varendaste lilla överansträngning. Sedan så får jag en jävlusisk rethosta som håller greppet i ett par veckor. Minst sagt tröttsamt.

Och vad säger VC? Eh ja, de rekommenderar att man ska dricka vatten och köpa typ Noskapinpiller på apoteket som är helt värdelösa. Den där sura sköterskan som sitter i andra änden av luren vägrar låta dig boka en läkartid för hon vet att dricker man bara vatten och tuggar gamla maskrosor blir man frisk. Basta.

Ett par veckor senare när jag halvdöd släpar mig fram till VC med mina sista krafter i hopp om att få leva några år till säger läkaren att jag har en sådan infektion i kroppen att det är bara att checka in på Hotel Akutmottagningen.

Och där går läkaren i taket att inte VC hjälpt mig redan från början då jag är placerad i riskgruppen.

Been there done that. Okej då, jag kanske saltade på historian lite grann, det där med maskrosorna var väl inte riktigt sant.

Åh nu ska jag lämna er för jag måste jaga fatt på min roliga pillerburk sedan så ska det väl ombesörjas med en sådan där pinkrunda åt den däriga hunden också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar