torsdag 23 december 2010

Julestress.

Kilade ner till stan tidigt idag, hade lite att uträtta. Köpte bland annat två tröjor samt ett par vinterskor åt mig själv. Tyckte jag förtjänade det i julklapp. Får så ont i fötterna av att ha raggisar i mina andra stövlar och garderoben skriker jag-är-allmänt-urtvättad.

Sedan kom M ner till stan och vi gjorde något jag inte gjort på länge. Vi lunchade ute. Jag vet inte vad som var bäst, att slippa makaroner och köttbullar en dag, eller det faktum av att jag faktiskt fick sitta ner och äta i lugn och ro, utan att någon skriker efter något, eller bara rent allmänt. För barnen hade vi dumpat på farmor på morgonen nämligen.

Sedan skiljdes vi åt för ytterligare shopping och jag tröttnade och åkte hem, men M fortsatte att springa runt på stan.

Hann knappt innanför dörren innan svärmor ringde och ville avsäga sig ansvaret, hon var ganska trött ;)

Och hem kom barnen och sedan har det rullat på. Var iväg till Willy´s och skulle handla tejp, men kom istället hem med en Wienernougat (jag tänkte först ljuga och säga att jag snodde ihop den själv på eftermiddagen så man får verka lite duktig) och en låda Samarin (jo jag tycker faktiskt det är skitstressigt)(och jag törs erkänna det också), iallafall så sa hon i kassan att Samarin var dagens mest sålda vara. Undrar varför?

Så det var bara hem med grejorna och vidare upp till Ica, fick med mig det jag skulle ha denna gång men det blev lite fler julklappar. Kläder behöver alltid barnen ha och det var bra pris.

Nu sitter jag här och knölar i mig lådan med Wienernougat och försöker samla kraft till att stoppa barnen i säng.

Nej men god jul då.

/ Behöver ett glas Samarin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar