söndag 12 december 2010

Om 45 minuter

Om 45 minuter ska vi åka hem till sväris. Jag har inte ens gjort mig i ordning. Hunden har inte fått gå på den sista rundan. M sover och barnen sitter här nakna.

"Härrägud! Ring soc!" tänker nog en del sådana där präktiga FL-mammor nu. "Vad är det här för stil?! White trash heter det ju!"

Har inte mamman i detta hushåll klivit upp kl fem en söndagsmorgon och ställt sig och lagat nybakat frukostbröd med ett leende på läpparna tills den övriga familjen kliver upp pigga och muntra kl sju måste ju något vara fel.

Men det skiter jag i. Jag sover till kl 10:20 om jag vill det. Speciellt när Oscar tycker att det går utmärkt att lägga sig och sova vid ett-tiden på nätterna. Så det så.

Och Alexander fick bre sin frukostmacka själv idag. Stackars lilla barn. "Gör det själv eller var hungrig, jag orkar inte nu" var dagens ledord. Hårda bud i detta hushåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar