tisdag 14 december 2010

Vart göra av foton?


Alexander ca 1 år gammal.

Jag har massvis med bilder på barnen bla i datorn, och jag vill ha någon form av back-up ifall disken kraschar igen.

För en gång kraschade disken och hela Alexanders första år, både bilder och filmer försvann, och det kändes i hjärtat kan jag säga. Det kändes som att jag hade blivit bestulen på en av de viktigaste materiella sakerna här i livet.

Nu lyckades M fixa till det så kanske 99% av bilderna gick att återställa, men det hade lika gärna kunnat gå käpp rätt åt he...

Jag vill gärna ha bilderna på nätet så de alltid finns tillgängliga. Men vart? Vill ju att det ska vara lätt och snabbt att ladda upp bilder. Funderade först bara på att göra en vanlig blogg som är låst. Bilderna ska ju inte vara offentliga.

Några förslag? Hur har ni gjort?

1 kommentar:

  1. jag har köpt ett usbminne och lagrat alla bilder i det

    SvaraRadera