torsdag 31 mars 2011

Återbruk

Att ta vara på ärvda eller begagnade saker kan jag tycka är bra ur många olika synpunkter. Dela broderligt och ta hand om de som är mindre bemedlade tycker jag är en fin tanke. Uppenbarligen har jag lärt mina barn detta också.

För när jag köpte en ny tandborste åt Alexander för ett tag sedan, då la han in sin gamla i badrumsskåpet för att Oscar skulle få den när han blev större. Tanken var ju god, och uppenbarligen så har ju vi bara råd med bortskänkes saker så man vet ju aldrig om den kan komma väl till pass.

Så härom dagen hörde jag hur Oscar satt och sörplade ljudligt på något. Han hade hittat en gammal dammig klubba bakom fåtöljen. Troligen har väl Alexander gömt den där ifall Oscar skulle bli utan påskägg eller något.



Och jädrans i mig vad han höll i den för kung och fosterland den när jag försökte ta av honom den.

1 kommentar: