onsdag 9 mars 2011

Nedräkning

Shit, idag är det bara 100 dagar kvar tills nr 3 är här. Om hon inte bestämmer sig för att komma tidigare då?

Hon är ju beräknad till 17:e juni, men jag hade en tanke på att hon kanske kunde komma på min födelsedag den 6:e istället. Då har jag en giltig ursäkt att slippa ha kalas/fest och bli sådär däckad igen ;)

Satt och klurade lite på namn. Några jag gillar är Elin, Ellen och Alice. Men heter inte varenda tjej så numer? Blev inte detta lite av nya Tindra/Engla/Wilda?

Fast jag ska väl kanske inte säga något. Jag har ju gjort det "misstaget" två gånger redan. När Alexander föddes så var det bara det namnet som poppade upp. Så skulle han bara heta. Ett ganska ovanligt namn och så.

Vid årsskiftet presenterade SCB att Alexander var det vanligaste namnet 2005. Och samma sak hände med Oscar. Minns inte om det låg på 1:a plats, men var bland topp 5 eller så. Inte så himla ovanligt det heller med andra ord.

1 kommentar:

  1. Du får inte ta Elsa, Charlie eller Ester! Om jag nångång, mot all förmodan skulle få en unge, så är dom namnen paxade!

    SvaraRadera