onsdag 2 mars 2011

Tur till förlossningen

Blev inget bloggande igår, det gick i ett hela dagen. Fick för mig att det var något som luktade kattkiss. Eller inte direkt kattkiss heller, men en tendens till. Och jag hatar verkligen pisslukt, och det känns ju inte så himla fräscht heller om jag får säga det själv, så det storstädades här och jag försökte lokalisera lukten.

Dessvärre hittade jag den aldrig, källan till lukten alltså. Vet inte om det ens är något, men det ligger liksom lite i luften. Ena stunden luktar det piss, andra stunden svett, och några sekunder senare luktar det avlopp. Men det luktar från källaren och jag tycker i och för sig jag har känns denna lukt ända sedan vi flyttade in.

Så det kanske är vår ordinarie källarlukt? Bläk säger jag bara isåfall! Hur som haver så blev det iallafall rent och torkat överallt även om inga mysterier avslöjades.

SEanre på kvällen efter att M kommit hem åkte jag in till förlossningen. Åkte in och föddde lite barn. Äsch, skojja bara. Åkte in för en kontroll, det har varit så himla lugnt i magen så jag ville bara vara på säkra sidan.

Har haft ångest över den kommande förlossningen med tanke på hur Oscars var, och det var inget skoj att komma in i ett förlossningsrum så ångesten gjorde sig än påminnd lite starkare.

Men allt såg tack och lov bra ut och jag fick åka hem igen. Stannade till på macken och handlade en stor påse cremebullar på vägen hem och mumsade i mig nästan hela påsen själv sedan till några serie-avsnitt.

2 kommentarer:

  1. hej hej
    jo vi måste till falun,mora är stängt o jag tror inte dom öppnar igen..
    Sist hann vi inte in till falun,så jag är lite nervös att det ska hända igen..
    men håller den sig till på tisdag så är det lungt,då vi har igångsättning ..
    men jag vet inte kropper ger tecken hela tiden att nått är på g men sen händer inget mer..

    mvh camilla

    SvaraRadera