fredag 4 mars 2011

Trampa tills fötterna blöder

Det blev bestämt att Oliver skulle sova kvar här i natt, så när Zara och barnen kom dumpade vi dem på M och drog till ÖoB. Inget ovanligt i det.

Jag skulle bara ha presentpapper men kom hem med halva affären. Inget ovanligt i det heller. Men vad ska man göra när man hittar en massa saker man måste ha liksom?

Bland annat hittade jag en motionscykel. Ringde hem till M och frågade vad han tyckte om det. En jävligt dålig idé tyckte han. Men jag köpte den endå.

Stoppade barnen i säng tidigare än planerat, men det var av hälsoskäl. Pojkarna härjade så man kunde tro att självaste Marilyn Manson hade konsert här. Och med tanke på att det är fredag kväll, betyder det att akuten har många timmars väntetid.

Så nu äntligen är det tyst från övervånigen, och jag ska montera ihop mitt fynd från idag. Jag gissar på att jag blir tvungen att använda den varenda dag nu, för att slippa höra "vad var det jag sa?!", och höra en massa gnäll om att jag slösat pengar på skitsaker.

Men för att göra tråkig träning lite roligare tänkte jag ställa cykeln framför datorn och kolla på serier samtidigt. Då kan det bli många mil i veckan. Förena nytta med nöje liksom.

Lite farligt med den endå är att den är ihopfällbar. Tänk om jag glömmer bort att den ligger under soffan?

Fast om jag får mens har jag en god anledning att inte använda den. Det var enligt bruksanvisningen förbjudet. Alltså för menstruerande kvinnor att använda den. Ja det är sant. Det står så i bruksanvisningen.

Och så måste man torka av den om man har svettats på den. Annars kan den rosta sönder. Det är heller inte tillåtet att använda den om man är enligt bruksanvisningen en åldring. Man får inte heller använda den om man har luftrörsbesvär. Får jag använda den överhuvudtaget, eller var det verkligen bortkastade pengar?



Sikken tur jag inte heter Ove, då hade jag ju varit tvungen att cykla hela månaden utan giltiga avbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar