fredag 18 mars 2011

Testpilot Pizza Tradizionale



Jag var testpilot åt Dr Oetkers pizza, och jag valde varianten med mozzarella.



Såhär såg den ut innan den for in i ugnen.



Och såhär såg den ut som gräddad. Dock har jag pillat bort tomaterna på den.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den faktiskt. Den skiljde sig tyvärr inte från någon annan fryspizza jag ätit, förutom att botten var godare. Många andra har antingen en degig botten eller så är den stenhård så man måste hacka sönder den. Men här var botten lite krispigare och påminnde om pizzeria-pizza.

Sedan så tycker jag det var lite snålt tilltaget med fyllning. Nu kanske jag framstår som värsta glufsen, men det är ingen höjdare att äta något som smakar som en "tomat-macka" pga saknad fyllning.

Men tyvärr vart jag inte speciellt imponerad av denna pizza, och den kommer inte ligga som förstahandsval ev nästa gång jag köper mig en fryspizza.

1 kommentar:

  1. blä för fryspizza! oavsett vilken ;-) Såg inte så god ut heller.

    Ja vår gård är rätt stor, inte själva gården där vi bor kanske men all skog o mark som hör till är en hel del - som inte ens skulle få plats på bild för det är så utspritt.

    Och jo, vi bor längs trafikerad väg, den är där men det är inga bilar just där o då på bilden ;-) Är så mycket snö o vallar så vägen syns alltså inte. Vi hoppas de drar om den så vi slipper eländet!

    Hoppas ni är piggare nu o inte bacillerna går runt, runt!

    SvaraRadera