torsdag 3 mars 2011

Vår på väg?

De där små kattskrällena har kommit på att det är ganska soft att hänga på altan. Så varje morgon när jag vaknar sitter de och skriker i kör utanför dörren och ska ut.

Men vad de inte fattar är att det är svinkallt på morgonen innan solen har gått upp, så lagomt till man serverat sig själv frukost och ska avnjuta dagens första kopp kaffe kommer de på att de fryser om baken och ska in. Jag menar, hur lång tid ska det ta att begripa en sådan sak liksom?

Men nu ligger solen på altan och det är jättehärligt väder ute. Jag har till och med öppnat ett av fönstren på vid gavel, och katterna ser lite malliga ut när de hoppar in och ut. Ungefär som att de försöker lura mig eller nåt. Som om jag inte begrep att de kunde ta fönstervägen själva. Ungefär som att jag var så korkad att jag inte begrep att det var jag som öppnade fönstret.

Men vad tror de om mig eller? Att jag var född igår eller så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar