torsdag 24 mars 2011

Bilolycka


Det är då självaste f*n.

"Mamma, det har blivit ett stort hål i min lampa" säger Alexander när han väcker mig.

Tydligen hade en bil råkat krascha in i hans lampa. Det var inte meningen, utan den råkade bara flyga upp i taket och mosa den nya dyra lampan.

Jag begriper inte riktigt hur det gick till, hur man "bara råkar" göra något sådant, men men, det kanske är min körning det är fel på?

Eller så kanske jag ska ta fasta på denna ursäkt när polisen kommer och tar mig i örat, "det var inte meningen, bilen bara råkade..." ?

För i sådan fall skulle jag önska att bilen råkar mosa vårt garage så vi får ett nytt på försäkringen. Någon nisse som bodde här förut har negligerat allt vad underhåll heter, så vi har ett stort hål i garagetaket som suger i sig vatten och ger konstiga fläckar på garagetakets insida.

1 kommentar:

  1. Men va skönt att min son är oskyldig för en gångs skull :)

    SvaraRadera