tisdag 8 mars 2011

Alexanders 6-års dag

Herre min get vilken intensiv dag det har varit!

Dagen började med att jag vaknade kl 5:30 av M´s larm. Men då har mumlade något i sin feberfrossa och feberyra var det bara att konstatera att han inte skulle till någon skola idag.

Så själv gick jag upp då, för det var inte många minuter kvar tills mitt larm skulle tjuta iallafall.

Drack lite morgonkaffe och sedan skulle vi väcka Alexander med paket på sängen innan han skulle till dagis. Går för att få med mig M, men har är så väck i sin dimma att jag ger upp.

Kilar in till Alexander och väcker honom, och det första han säger är att han mår skit och vill inte gå till dagis. Ger honom ett paket och ska ta en bild. Ja men då dör batteriet innan jag ens hann ta en bild.

Upp och göra frukost, hunden ska rastas och det ska städas. Lyckades hoppa in i duschen också, inte så skoj att se ut som en gammal skurmopp på kalas liksom.

Sedan trillade mormor in, och hon hann knappt åka hem förräns sväris och M´s moster kom. Och när de stog i dörren att åka hem kom lillebror.

Så det har rullat på i ett hela dagen. Men det var lite småjobbigt att göra allt själv, och till råga på allt var inte Oscar speciellt kry heller och krävde sin uppmärksamhet.

Det var trevligt om än intensivt. Alexander fick jättefina presenter och han var nöjd med sin dag. Men vi var så trötta efter att alla hade åkt så det blev pizza till middag/kvällsmat.

Sedan skulle barnen nattas, och det gick väl lite si och så med det. Men nu ska jag gå med doggen och försöka få lite frisk luft och bli människa. Sedan är det mycket troligt att det tittas i kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar