onsdag 20 juli 2011

Är det något hemligt tecken?

Alla som har barn blev idag någon krona rikare. Så även jag. Därför tänkte jag passa på att blåsa dessa slantar snarast möjligt. Man vet ju aldrig om kontot blir kapat eller så, så då vill jag ju se till att barnbidraget har gått till något vettigare än till en tjyv.

Hade knappat hem en jacka åt Alexander och lite smått och gott till Oscar. Tills jag skulle betala. De där korttjänsterna brukar inte fungera så bra ihop med min bank.

Jag kunde nämligen bara betala en av tre ordrar, sedan skrek de där betaltjänsterna att jag hade både knappat in fel uppgifter, uttag medges ej eller att de inte fick kontakt med min bank.

Dessutom håller min bankdosa på att ge upp. Provade att byta batterier men den fungerade inget bättre iallafall. Tills jag kom på att man kan banka bankdosan i spisplattan. Då fungerar den.

Men efter flera misslyckade försök att betala mina ordrar tror jag att jag eventuellt kan ha bankat sönder den sista livsgnisan måndagsexemplaret till bankdosa jag hade.

Eventuellt så kan den också ha dött när jag råkade dränka den i oboy för någon vecka sedan.

Scheisse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar