söndag 31 juli 2011

Alltså, hur bär man sig åt?!

Jag kommer ha skaplig träningsvärk imorgon. Eller kanske redan idag. Jag känner hur det värker i mina magmuskler.

För jag har i en timmes tid försökt komma på hur fan man rockar rockring men det går ju inte!

Jag köpte ju en träningsrockring när Linnéa föddes när vi var på BB. Jag testade att rocka med den för någon vecka sedan, men det var skitsvårt.

Den rasade ner i golvet på en gång, efter att den svischat rätt över operationssåret och det kändes som att den slog sönder hela magen. Men den var ju snortung med tanke på att den har vikter i sig.

Så för en vecka sedan eller nåt när jag och barnen var ner till stan köpte jag en vanlig rockring på leksaksaffären. En sån där lite lätt sak i plast. Men inte ens den fixar jag juh!

Jag får runt den en tio varv eller så, sen rasar den ner i golvet. Men jag kom iallafall på att det går lättare om man har skor på sig och får bättre fotfäste.

Men hur sjutton gör man för att få in tekniken?!

1 kommentar:

  1. brett i sär med benen och svinga med höfterna. jag brukar köra med den ganska högt upp då det är svårare ju längre ner på höften man kör.

    SvaraRadera