söndag 24 juli 2011

Brandsäkerhet är också bra

Det finns flera typer av säkerhet.

De flesta brukar ju se till så att deras hem är inbrottssäkert, och det är ju mycket klokt gjort.

Själv vill jag också vara klok. Jag låser dörren när jag går och så vet jag ju att vi har stridspitten hemma på golvet om någon tjuv kommer.

Kan väl säga som så, att tjuven kommer fetångra att han/hon valde just vårt hus. Tjuven kommer få en rejäl omgång. Ja, alltså om tjuven inte har med sig något gott, typ som en falukorv eller liknande.

Man jag har också tagit det steget längre.



Jag har nämligen gjort vårat hem utbrottssäkert också. För på så vis slipper våra grannar få inbrott av våra rara små kattkräk. Och vi kan få in frisk luft.

Men jag måste säga att jag är lite sne på mina släktingar nu. Jag är osäker på om jag vill åka dit på ett tag nu. Vi måste kanske ha lite tid ifrån varandra.

Iallafall så åkte jag till ÖoB igår för att handla nät och en häftpistol. Nät hade de, men ingen häftpistol.

Letade på en av personalen, frågade:

- Hej! Jag letar efter en häftpistol, men det var slut i hyllan, ni har inga på lagret?

- Nääääää-eee, tyvärr! sa personalen lite dramatiskt beklagande.

Så jag åkte hem igen med enbart mitt nät, och hade en sådan tur att Fixar-Frasse hade en jag fick låna. Det gick ju bra ända tills hans stift tog slut. Då skyndade jag mig tillbaka till mina släktingar ÖoB för att köpa nya.

Och vad ser jag inte på hyllan då jag är där?!



Nämen! Nämen! Nämen! Snacka om snabbleverans en lördag! De hade ju slut på dem på lagret på hedersord (som vanligt utan att ens kolla) och där satt de, en timme senare!

1 kommentar:

  1. Hur lyckas ni hålla katterna inomhus med barn där hemma? Tänkte de blir väl lite spring i dörren? :-)

    Tur de inte kan rymma över till grannarna iallafall längre, marodörer!

    SvaraRadera