lördag 16 juli 2011

Terapi för 2000 kronor

Jag skulle väl inte vilja påstå att det är mycket eller många jag verkligen hatar ifrån botten av mitt hjärta.

Det finns många eller mycket olika ting som jag ogillar. Eller avskyr i vissa avseenden. Vissa mer, vissa mindre.

Men hatar. Njaeee, det tar så mycket energi ifrån kroppen. Och det är inte många/mycket som jag känner är värda att få den energin.

Men det finns en sak som jag verkligen verkligen verkligen FULLKOMLIGEN
H A T A R (!). Alltså hatar h a t a r så jag blir på riktigt dåligt humör.

Det jag hatar? Jo, droppande kranar. Det är som tortyr. Det är värre än en tjatig gallskrikande unge på affären som inte får lördagsgodis när det inte är lördag.

Jag har seriöst funderat på att plugga vattenröret med häftmassa eller något. För är det trasigt MÅSTE man laga det. Och då kan man passa på att sätta dit en riktigt blandare istället. Som inte droppar.

Men jag hatade prislappen nästan lika mycket som jag hatar kranhelvetet.

Och bland det värsta jag vet är när någon har tagit vatten och SLARVAT och inte dragit åt kranarna tills knogarna vitnar. Det är fan spöstraff på det!

Men så väger Snålheten i en skål och Hatet i den andra.

If it ain´t broke, don´t fix it skriker Snålheten. Medans Hatet vrålar för full hals att klart ska vi kasta två papp på en metallklump. Lite svält har ju ingen dött av.

Hatet fick nämligen leva på vatten och gröt som liten, och han vart det folk av endå påstår han.



To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar